Mød Stefan

Med en kandidatuddannelse i softwareudvikling og teknologi fra IT-Universitetet i København og erfaring fra flere IT-virksomheder valgte Stefan at blive Senior Developer hos Edlund. Det var muligheden for at få fingrene mere i ”koden og teknikken”, den tætte kontakt til kunderne og variationen i arbejdsopgaverne, der vægtede højt. Og så er han i dag avanceret til Lead Developer.

Min første dag hos Edlund foregik ude hos en kunde. Der var i forvejen en del Edlund-kolleger derude, men de sad primært i andre teams. I mit team var der kun én, og ham kendte jeg jo ikke, så man kan godt sige, at jeg blev kastet for løverne. Det, syntes jeg var fedt. At Edlund stolede på, at jeg godt kunne klare det, og at jeg kunne få lov til at skabe værdi for kunden helt fra starten.

Mit indtryk af Edlund dengang var, at det var en meget uformel arbejdsplads. Det er stadig min oplevelse. Jeg kan sagtens møde en chef på gangen og få en sludder om et eller andet. Der er ikke noget med, at man skal følge kommando-vejene for at få lov til at sige noget - og mine kolleger er altid søde og hjælpsomme.

Der er nogle ting, der gør det ekstra fedt at være i Edlund. Fx kan jeg godt lide, at jeg udelukkende bliver målt på, hvor tilfredse mine kunder er med mit arbejde. Jeg bliver ikke målt på ting, som jeg ikke har mulighed for at påvirke. 

Har man har lyst til at være social med sine kolleger, er der læsegrupper, yoga hold, vinklub, brætspil, fredagsbar osv. Der er mange forskellige mennesker med forskellige interesser.

"Jeg kan godt lide, at jeg udelukkende bliver målt på, hvor tilfredse mine kunder er med mit arbejde"

Som udvikler i Professional Services indgår jeg typisk i et agilt team ude hos kunden, men det kan variere, hvordan en kunde vælger at bruge mine kompetencer. Jeg er tit involveret i analyse, kravspecifikation, design, udvikling, automatisk test, fejlsøgning og rettelse, dokumentation og selvfølgelig kodereviews og sparring med kollegaer - både hos kunden og på Edlunds hovedkontor. 

Jeg er rigtigt glad for variationen i opgaverne. Der er aldrig to dage, der er ens, og man ved aldrig, hvad der dukker op af udfordringer i løbet af dagen. Mit arbejde er spændende, og det er fedt, at vi er et team som samarbejder for at nå vores fælles mål. Og jeg har jeg altid en livline hos mine kollegaer i Edlund, hvis vi i teamet møder seriøse udfordringer, som vi ikke umiddelbart kan løse. 

Der er også rigtigt gode karriere- og udviklingsmuligheder hos Edlund. Jeg  kan jeg selv påvirke, hvilken kunde jeg kommer ud til, og vil jeg prøve noget andet, er der altid gode muligheder i Edlund - eller hos moderselskabet KMD.

Noget af det, der har overrasket mig mest gennem min karriere er min personlige udvikling. Da jeg i sin tid begyndte som it-medarbejder i Sjællandske Medier, var jeg meget indadvendt. Det har ændret sig. I dag har jeg ikke svært ved at snakke med folk, når jeg er ude hos en kunde. Igennem tidligere ansættelser har jeg taget nogle kurser indenfor personlig udvikling, og de gjorde en kæmpe forskel. Hvad der for 10-15 år siden kunne gøre mig meget nervøs, rører mig ikke i dag.

Det er altid lidt en udfordring, når jeg skal ud til en ny kunde og forholde mig til nye mennesker, ny forretning og et nyt kodelag, men det er også spændende og udviklende, og jeg lærer noget nyt hver eneste gang.